Vooruitlopend op een nieuwe mobiliteitswet bindt Parijs de strijd aan met allerlei voertuigen die de trottoirs van de Franse hoofdstad bevolken.
Parijs in de bres voor voetganger

Er rijden inmiddels 15.000 trottinettes in Parijs
15.000 trottinettes
Exploitanten betalen mee
Nieuwe wet

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Welzijn centraal bij jonge ontwerpers
De rapportage 'De ruimtelijke ontwerpsector in perspectief' werpt licht op de opvattingen en ambities van de…
Klimaatneutrale mobiliteit in 2050: aanzienlijke vooruitgang geboekt
Nederland streeft naar een klimaatneutraal mobiliteitssysteem in 2050. Het Planbureau voor de Leefomgeving en…
Structurele ongelijkheid bedreigt gezondheid en welzijn, waarschuwt SCP
Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) heeft in zijn recente rapport "Sociale en Culturele Ontwikkelingen…
Moeilijke keuzes maken voor toekomstbestendige fietsinfrastructuur
Fietsen wordt door de overheid flink gestimuleerd. Het is immers een gezond, ruimte-efficiënt en…
Ontwerpkeuzes binnen een beperkt beschikbare fysieke ruimte
Ruimte is bij elke stedelijke schaalsprong het toverwoord. Niet iedereen wil wonen…
De gedragseffecten van duurzame mobiliteit
Tijdens het CVS-congres dat plaatsvindt op 21 en 22 november te Utrecht presenteren Rijkswaterstaat en Decisio…
De blinde vlek in mobiliteitsbeleid: ‘Het spelende kind is een zwart-witfoto geworden’
Nederland ervaart een mobiliteitscrisis met verstopte wegen en overvolle treinen tijdens de spits. Een…
Mensen met een beperking ervaren vaak belemmeringen bij fietsen
In het VN-verdrag Handicap, dat Nederland in 2016 heeft bekrachtigd, staan 'toegankelijkheid' en 'persoonlijke…
Reactie toevoegen