Matthijs van Orsouw
Met handige maatregelen – die vaak smart mobility gedreven zijn – helpt Matthijs verkeershinder bij wegwerkzaamheden te beperken.
FUNCTIE
‘Als verkeerskundig adviseur werk ik voor en met wegbeheerders die voor grote en kleine infrastructurele opgaven staan en daarbij verkeershinder veroorzaken. Met een frisse blik en innovatieve oplossingen draag ik zo bij aan goede doorstroming tijdens en na wegwerkzaamheden. De laatste jaren zijn die oplossingen steeds vaker smart mobility gedreven. Uiteindelijk gaat het erom dat verkeerssituaties beter aansluiten bij verwachtingen van mensen om zo de verkeersveiligheid te verbeteren.’
DAGELIJKS WERK
‘Bij het programma Schiphol-Amsterdam-Almere van Rijkswaterstaat draag ik bij aan het bereikbaar houden van de infrastructuur en het beperken van hinder tijdens de uitvoering. Daarvoor zetten we allerlei slimme maatregelen in. Zo werken we bijvoorbeeld al een paar jaar met geofencing om mensen via pushberichten te wijzen op aankomende afsluitingen en hinder. Ook doe ik veel kleine observatieklussen waarbij ik mijn verkeerskundige kennis combineer met die van een verkeerspsycholoog. Die combinatie en dat soort opdrachten vind ik heel leuk: lekker concreet en ook iets waar ik mijn specialistische kennis in kwijt kan. Ik werk veel in het zuiden van het land, want als Eindhovenaar lever ik graag een bijdrage aan mijn eigen stad en regio.’
TYPISCH MATTHIJS
‘Ik ben in mijn element als mijn werk echt iets bijdraagt aan een project of voor een opdrachtgever. En als ik merk dat ik specialistische kennis kan inbrengen waar anderen wat aan hebben. Ik sta (met mijn humor) graag in het middelpunt van belangstelling en ben altijd overal voor in: lolletje of spoedklus. Daarbij werk ik graag samen. Mensen omschrijven mij als gedreven, sociaal en makkelijk in de omgang.’
FUNCTIE
‘Als verkeerskundig adviseur werk ik voor en met wegbeheerders die voor grote en kleine infrastructurele opgaven staan en daarbij verkeershinder veroorzaken. Met een frisse blik en innovatieve oplossingen draag ik zo bij aan goede doorstroming tijdens en na wegwerkzaamheden. De laatste jaren zijn die oplossingen steeds vaker smart mobility gedreven. Uiteindelijk gaat het erom dat verkeerssituaties beter aansluiten bij verwachtingen van mensen om zo de verkeersveiligheid te verbeteren.’
DAGELIJKS WERK
‘Bij het programma Schiphol-Amsterdam-Almere van Rijkswaterstaat draag ik bij aan het bereikbaar houden van de infrastructuur en het beperken van hinder tijdens de uitvoering. Daarvoor zetten we allerlei slimme maatregelen in. Zo werken we bijvoorbeeld al een paar jaar met geofencing om mensen via pushberichten te wijzen op aankomende afsluitingen en hinder. Ook doe ik veel kleine observatieklussen waarbij ik mijn verkeerskundige kennis combineer met die van een verkeerspsycholoog. Die combinatie en dat soort opdrachten vind ik heel leuk: lekker concreet en ook iets waar ik mijn specialistische kennis in kwijt kan. Ik werk veel in het zuiden van het land, want als Eindhovenaar lever ik graag een bijdrage aan mijn eigen stad en regio.’
TYPISCH MATTHIJS
‘Ik ben in mijn element als mijn werk echt iets bijdraagt aan een project of voor een opdrachtgever. En als ik merk dat ik specialistische kennis kan inbrengen waar anderen wat aan hebben. Ik sta (met mijn humor) graag in het middelpunt van belangstelling en ben altijd overal voor in: lolletje of spoedklus. Daarbij werk ik graag samen. Mensen omschrijven mij als gedreven, sociaal en makkelijk in de omgang.’
Contactgegevens
Telefoon
E-mail
Organisatie
Functie
Verkeersmanagement